tisdag 14 juli 2009

Ännu ett kort!

...snabbinlägg alltså. Ville bara visa ett kort jag satte ihop på under en timme. Det hade förstås aldrig gått så snabbt om inte bakgrunden redan var klar och rosorna gjorde jag ju tidigare idag...

Bakgrunden har jag gjort själv, akvarellpapper, distressdyna och en blending tool och vips så var det klart. I efterhand stämplade jag lite med en textstämpel i bakgrunden och chalkade runt kanterna.
Jag har använt bingobricka även till detta kort och sedan lite organzaband, kvistar som jag stansat med Qk:en och en textremsa som jag skrivit ut på datorn, en litet hjärtknapp hittade jag i en liten burk och sen var det bara att montera ihop.





Jag hittade för länge sen en kul blogg, The 80's me, och hon är generös nog att dela med sig en massa kul man kan ladda ner och skriva ut på datorn, bl.a detta bingokort och biljetten jag använt till detta kort. Jag har skrivit ut på akvarellpapper som jag först färgat in med distress dyna - antique linen och sedan efteråt så har jag färgat in kanterna med chestnut roan.
Grattis remsorna har jag som vanligt skrivit ut på datorn och fonten heter Wendy medium.

Glöm inte kika in på nya bloggen för att se mer ;)

Vi ses!

Inga kommentarer: