torsdag 15 oktober 2009

Mina vänner

Då var det dags att visa boken. Den är nästan helt klar, bara några små detaljer kvar.

Framsidan blev i samma stil som dom senaste korten jag gjort - små fyrkanter som jag sytt sicksack runt. Bokstäverna (studio classic) har jag stansat ut med Qk:en.

Har knutit ett band runt och i det fäst en chipboardstjärna och en liten tag med dotterns namn.


Här har jag satt en liten tag som markerar att dom 10 första (dubbelsidiga) sidorna är för flickor.



Här kommer 10 sidor för grabbarna.



Baksidorna på dom 3 "ficksidorna" var helt tomma så gjorde denna snurra och satte den på ena baksidan. Den har 4 olika motiv. Ska hitta på nåt till dom andra 2 baksidorna också.


Jag har gjort 3 fickor, en för foton, en för teckningar och en för hemliga lappar.



På insidan av baksidan har jag gjort en fick för diverse olika saker. Jag har gjort ett bokmärke och stoppat i, tänkte göra några fler.


På baksidan ska jag sätta en personlig stämpel. Jag gör nog en egen och skriver ut på datorn.
Dottern tog med sig denna bok till skolan för fösta gången idag. Hon skrev själv på allra första sidan och det gick lite knackigt. Hon är ju bara 7 och går i första klass så det tog sin tid och hon behövde en del hjälp. Hon tyckte om den iallafall och det är ju huvudsaken :)

1 kommentar: