onsdag 21 april 2010

Ett nytt kort - snövit

Äntligen har jag lyckats få ihop ett kort!
I flera dagar nu har jag suttit och försökt men det har inte gått nåt vidare men så igår hittade jag en bakgrund som jag gjorde för ett tag sen och bestämde mig för att använda den. Jag valde ut ett motiv från stämpelklubben som jag målade så lik snövit som möjligt. Det svåraste var håret. Det ska ju vara svart med black soot vill gärna bli grått...

Det jag haft mest problem med denna veckan är själva dekoreringen av kortet. Jag har suttit och flyttat blommor och blad fram och tillbaka och hur jag än gjort har det inte blivit bra. Här är motivet så stort att det inte fanns plats till så mycket dekorationer och det blev därmed lite enklare att dekorera. Så blev iallafall resultatet...



Jag har lagt stickles på vissa detaljer men det syns dåligt eftersom det inte torkat ännu...



Imorse när jag tittade ut så snöade det! Snö?? Jag trodde ju att det var vår! Snön har smält bort nu men det är vått, grått och kyligt ute, inte alls nåt vårväder. Hoppas vädret blir bättre till helgen iallafall.
Nu ska jag iväg till affären. Ha en superbra dag :)

Inga kommentarer: