onsdag 15 december 2010

Födelsedagskort


Idag fyller min äldsta dotter 17 år :) Grattis!!
Jag tänkte visa kortet hon ska få i eftermiddag. Det ser nästn ut lite som en tag men det är ett vanligt dubbelvikt kort som jag bara klippt i kanterna.

Jag har gjort kortet i grön/turkosa färger, bilden är utskriven på datorn...


Jag har lagt ett tjockt lager clear cracklepaint på bilden och resultatet blev precis som jag ville ha det :)



Siffrorna har jag målat med svart crackle paint och även där blev jag nöjd med resultatet.



Hoppas nu bara att födelsedagsbarnet gillar sitt kort!


Förra veckan gjorde jag ett bokmärke till dottern. Det gick rekordsnabbt, tror det tog 15 minuter eller nåt sånt.
Jag har använt mönsterpapper från Panduro och sen stämplat lite med Tim Holtz clearstamps...


Jag brukar alltid göra julkort till dottern som hon ger sina bästa kompisar och årets kort blev i form av ett bokmärke. Jag har utgått från föregånde bokmärke, det kanske märks...


Mönsterpapper från Panduro igen, stämplar från Tim Holtz, Inkido och Stempelglädje, utstansade siffror qk's biography.
Enkelt och snabbt att göra vilket är smidigt när man ska göra många :)


Inga kommentarer: