lördag 18 augusti 2012

Ny Tilda i puffig kjol

Idag fick jag lite tid till att sy färdigt en ängel som jag började på samtidigt som beställningsängeln. Jag klipper ofta ut tyg så det räcker till 2 änglar och när jag ändå håller på.
Till denna har jag använt samma mönster som på beställningsängeln fast denna blev helt i vitt och jag har använt annat tyg till kjolen, annars är dom ganska lika.
Jag hade lite problem med att stoppa ängeln den här gången. Hur jag än gjorde så lyckades jag inte bli av med det lilla "vecket" på halsen. Jag har stoppat om flera gången men det ville sig inte iallafall.
Vecken/rynkorna på armarna beror på att kjolen är så puffig så att den trycker ut armarna en aning. Jag är lite av en perfektionist och sånt här stör mig otroligt mycket. Fick iallafall ge upp tillslut, det fick bli sim det blev.
Denna ängeln är väldigt rolig att sy så det kommer att bli fler och jag tror att även nästa kan bli vit...

Inga kommentarer: